Služba za pravne poslove

O Službi

Služba za pravne poslove obavlja slijedeće poslove:

  • Zastupa interese Komore pred sudovima i državnim organima;
  • Obavlja imovinsko-pravne poslove za Komoru (izrada prijedloga odluka o raspolaganju imovinom Komore za organe i tijela, ugovore, o kupoprodaji, zakupu, djelu i sl.);
  • obavlja poslove vezane za Arbitražni sud pri Komori;
  • priprema ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • daje pravno mišljenje na ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • pruža pravnu pomoć organima i tijelima Komore i organizacionim dijelovima Uprave stručnih poslova;
  • obavlja administrativne poslove u vezi pripreme i održavanja sjednica organa Komore;
  • obavlja stručne i administrativne poslove i priprema akta kojim generalni sekretar i dva zamjenika generalnog sekretara ostvaruju svoja ovlaštenja;
  • obavlja poslove iz oblasti radnih odnosa, vodi personale dosijee zaposlenih i druge kadrovske poslove (priprema ugovora o radu, rješenja, odluka, uvjerenja, prijava, odjava, itd.);
  • vodi poslove vezane za ljudske resurse Uprave stručnih poslova (planiranje, obrazovanje, ocjenjivanje učinka, organizovanje obuke i sl.).

Arbitraža, kao jedan od alternativnih načina rješavanja sporova, u svijetu globalizacije, investiranja u svjetskim razmjerima, ubrzanog života a time i potrebe za brzim donošenjem odluka, postaje sve primamljivija poslovnoj zajednici kao siguran, brz i učinkovit način rješavanja sporova.

Prednosti arbitraže u odnosu na redovne sudove: štedi vrijeme (traje kraće), materijalna sredstva (ukupni troškovi su niži), postupak je u principu jednostupanjski – presuda arbitraže je pravomoćna i izvršna.

Arbitražni sud pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH je stalna, institucionalna arbitraža, sa organizacionom strukturom, tehničkim uvjetima (prostorije, administracija) i pravilima postupka, koja, s elementom inozemnosti, egzistira još od 1998. godine. Naime, Zakonom o Privrednoj komori Bosne i Hercegovine, a kasnije Zakonom o Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine utvrđeno je da se (član 20.) pri Komori organizira Arbitražni sud pred koji privredni subjekti mogu iznositi međusobne sporove u skladu sa zakonom, radi sporazumnog rješavanja tih sporova, posredovanjem ili odlučivanjem o tim sporovima, ako stranke ugovore nadležnost ovog suda.
Nadležnost ove arbitraže, kao i bilo koje druge, uvjetovana je voljom, odnosno sporazumom stranaka.
Detaljnije odredbe o organizaciji, ustrojstvu, načinu rada, itd. uređene su Pravilnikom o organizaciji i radu arbitražnog suda iz 2003. godine. Navedeni Pravilnik objavljen je u Službenom glasniku BiH broj: 39/03 od 19.12.2003. godine.

Više o Arbitraži!

Korisni linkovi

Kako Vam možemo pomoci?

Kontaktirajte nas ako imate bilo kakvih pitanja.

  • Webinar „Mogućnosti implementacije i finansiranja projekata energij …

    Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine Vas poziva na webinar „Mogućnosti implementacije i finansiranja projekata energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije u industriji“, koji će biti održan, na Zoom online platformi, 4.5. i 5.5.2021. godine. Webinar ima za cilj da omogući polaznicima uvid u mogućnosti implementacije i finansiranja projekata energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije u

    2021-04-15
  • Webinar „Međunarodni ugovori o slobodnoj trgovini i porijeklo robe …

    Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine i Konrad Adenauer Stiftung Vas pozivaju na webinar „Međunarodni ugovori o slobodnoj trgovini i porijeklo robe“, koji će biti održan putem Zoom online platforme 06.05.2021. godine. U toku webinara učesnici će biti informirani o aktivnostima koje Bosna i Hercegovina poduzima kako bi društvo i privreda što prije počeli da nesmetano

    2021-04-14
  • Održan webinar „Upravljanje troškovima“

    Vanjskotrgovinska komora BiH organizirala je dana 13.04.2021. godine, putem Zoom aplikacije/platforme, webinar na temu „Upravljanje troškovima“. U okviru edukacije prezentirane su sljedeće teme: Osnovna pravila za upravljanje troškovima; Kako je moguće i zašto je obavezno planiranje troškova?; Ko su nosioci mjesta troška?; Ko su odgovorna lica za troškove? Kada i kako smije nastati trošak?; Kakav

    2021-04-13
  • Održan webinar Škola javnih nabavki

    Dvodnevni webinar Škola javnih nabavki održan je 08.04. i 09.04.2021. godine u organizaciji Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine. U toku edukacije, prezentiran je proces javnih nabavki po svim elementima kao i praktični primjeri. Posebna pažnja se posvetila planiranju javnih nabavki i istraživanju tržišta, uslovima za pokretanje postupka javnih nabavki, pripremi tenderske dokumentacije, ponudama i evaluaciji

    2021-04-13