Služba za pravne poslove

O Službi

Služba za pravne poslove obavlja slijedeće poslove:

  • Zastupa interese Komore pred sudovima i državnim organima;
  • Obavlja imovinsko-pravne poslove za Komoru (izrada prijedloga odluka o raspolaganju imovinom Komore za organe i tijela, ugovore, o kupoprodaji, zakupu, djelu i sl.);
  • obavlja poslove vezane za Arbitražni sud pri Komori;
  • priprema ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • daje pravno mišljenje na ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • pruža pravnu pomoć organima i tijelima Komore i organizacionim dijelovima Uprave stručnih poslova;
  • obavlja administrativne poslove u vezi pripreme i održavanja sjednica organa Komore;
  • obavlja stručne i administrativne poslove i priprema akta kojim generalni sekretar i dva zamjenika generalnog sekretara ostvaruju svoja ovlaštenja;
  • obavlja poslove iz oblasti radnih odnosa, vodi personale dosijee zaposlenih i druge kadrovske poslove (priprema ugovora o radu, rješenja, odluka, uvjerenja, prijava, odjava, itd.);
  • vodi poslove vezane za ljudske resurse Uprave stručnih poslova (planiranje, obrazovanje, ocjenjivanje učinka, organizovanje obuke i sl.).

Arbitraža, kao jedan od alternativnih načina rješavanja sporova, u svijetu globalizacije, investiranja u svjetskim razmjerima, ubrzanog života a time i potrebe za brzim donošenjem odluka, postaje sve primamljivija poslovnoj zajednici kao siguran, brz i učinkovit način rješavanja sporova.

Prednosti arbitraže u odnosu na redovne sudove: štedi vrijeme (traje kraće), materijalna sredstva (ukupni troškovi su niži), postupak je u principu jednostupanjski – presuda arbitraže je pravomoćna i izvršna.

Arbitražni sud pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH je stalna, institucionalna arbitraža, sa organizacionom strukturom, tehničkim uvjetima (prostorije, administracija) i pravilima postupka, koja, s elementom inozemnosti, egzistira još od 1998. godine. Naime, Zakonom o Privrednoj komori Bosne i Hercegovine, a kasnije Zakonom o Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine utvrđeno je da se (član 20.) pri Komori organizira Arbitražni sud pred koji privredni subjekti mogu iznositi međusobne sporove u skladu sa zakonom, radi sporazumnog rješavanja tih sporova, posredovanjem ili odlučivanjem o tim sporovima, ako stranke ugovore nadležnost ovog suda.
Nadležnost ove arbitraže, kao i bilo koje druge, uvjetovana je voljom, odnosno sporazumom stranaka.
Detaljnije odredbe o organizaciji, ustrojstvu, načinu rada, itd. uređene su Pravilnikom o organizaciji i radu arbitražnog suda iz 2003. godine. Navedeni Pravilnik objavljen je u Službenom glasniku BiH broj: 39/03 od 19.12.2003. godine.

Više o Arbitraži!

Korisni linkovi

Kako Vam možemo pomoci?

Kontaktirajte nas ako imate bilo kakvih pitanja.

  • Poziv na webinar “Energijska efikasnost i upravljanje energijom u industrijskim preduzećima”

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine i Konrad Adenauer Stiftung Vas pozivaju na webinar “Energijska efikasnost i upravljanje energijom u industrijskim preduzećima”, koji će biti održan putem Zoom online platforme 13.12.2021. godine. Poboljšanje energijske efikasnosti (EE), te uspostava sistema upravljanja energijom predstavljaju ključne alate za unapređenje konkurentnosti preduzeća na zahtjevnom međunarodnom tržištu, posebno u vremenu kriza.

    2021-12-06
  • Poziv na webinar “Upravljanje troškovima u neizvjesnom poslovnom okruženju”

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine Vas poziva na webinar „Upravljanje troškovima u neizvjesnom poslovnom okruženju “, koji se planira održati 20.12.2021. godine putem Zoom online platforme. Na webinaru će se govoriti o tome kako upravljati troškovima i nositi se sa stalnim poslovnim promjenama. Neizvjesnost poslovnog okruženja skoro da nikada nije bila veća nego danas i

    2021-12-03
  • Održan webinar „Pripreme za E-carinu, primjena NCTS-a i AEO u BiH“

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine (VTK/STK BiH), u suradnji s Upravom za indirektno oporezivanje (UIO), organizirala je 29. i 30.11.2021. godine, putem Zoom platforme/aplikacije, webinar na temu „Pripreme za E-carinu, primjena NCTS-a i AEO u BiH“. Cilj webinara je bio upoznavanje privrednih subjekata sa osnovama elektronskog poslovanja sa UIO, pripremama za olakšavanje carinskih formalnosti u

    2021-12-01
  • Uspješno realiziran webinar na temu „Predstavljanje digitalnih rješenja za online poslovanje u MSP“

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine je uspješno realizirala webinar na temu „Predstavljanje digitalnih rješenja za online poslovanje u MSP“, koji je održan 30.11.2021. godine. Cilj webinara je bio unapređenje digitalnih znanja i vještina u kompanijama u svjetlu trenutnog trenda digitalizacije poslovanja. U toku webinara prezentirana su neka od dostupnih digitalnih rješenja za (online) poslovanje u

    2021-11-30